https://wsiiz.pl/dokumenty/aktualnosci/28062019/klaster_oklastrze.jpg" alt="" width="250px" height="NaN" style="margin: 0px auto; padding: 13px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; width: 400px; display: block;"> |
Zgodnie z Uchwałą Zarządu Mazowieckiego Klastra Chemicznego z dnia 21 maja 2019 r. Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie została przyjęta w poczet członków, jako jedyna uczelnia niepubliczna z woj. mazowieckiego. Misją Mazowieckiego Klastra Chemicznego jest podnoszenie konkurencyjności mazowieckich przedsiębiorstw z branży chemicznej poprzez wypracowanie innowacyjnej technologii i produktów przyjaznych dla środowiska wspólnie z sektorami nauki Mazowiecki Klaster Chemiczny w 2020 jest środkowoeuropejskim liderem produktów chemicznych o wysokim stopniu przetworzenia i wartości dodanej. |
https://wsiiz.pl/dokumenty/aktualnosci/04-06-2020/logotyp-pkn-300x197.jpg" alt="" width="250px" height="NaN" style="margin: 0px; padding: 13px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; float: left; width: 300px;"> |
Polski Komitet Normalizacyjny dokonał podziału w Sektorze Chemii Komitetu Technicznego (KT) 201 ds. Kosmetyków i Wyrobów Chemii kosmetycznej. Wynikiem tego podziału jest powołanie dwóch Komitetów Technicznych: KT. ds. Produktów Kosmetycznych oraz KT. Detergentów. Jest Nam niezwykle miło poinformować, że Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie została oficjalnie członkiem KT. ds. Produktów Kosmetycznych. Zakres tematyczny jakim KT będzie się zajmował to: terminologia właściwa dla KT, wymagania, metody badań, badania mikrobiologiczne, właściwości użytkowe produktów kosmetycznych, ochrona przeciwsłoneczna. W skali europejskiej Komitet Techniczny ds. Produktów Kosmetycznych współpracuje z CEN/TC 392 Cosmetics. Natomiast w skali międzynarodowej z ISO/TC 217 Cosmetics |
https://wsiiz.pl/dokumenty/aktualnosci/25072019/logo_stowarzyszenie_ver5.jpg" alt="" width="430" style="margin: 0px; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; float: left;"> |
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego działa od roku 1992. Członkowie Stowarzyszenia to uznani producenci i dystrybutorzy, a także sieci handlowe, dostawcy surowców, szkoły wyższe oraz firmy współpracujące z branżami kosmetyczną i detergentową. Dzięki przynależności do Stowarzyszenia zyskują aktualną informację i wsparcie z zakresu informacji o obowiązkach płynących z legislacji branżowej – polskiej i europejskiej. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest członkiem międzynarodowych organizacji branżowych: Cosmetics Europe, Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (the International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products) A.I.S.E. oraz Europejskiej Federacji Aerozolowej (European Aerosol Federation) FEA. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest jedyną organizacją w Polsce działającą w oparciu o synergię przemysłu kosmetycznego i środków czystości. Reprezentuje ponad 120 firm. Jej głos dociera tam, gdzie zapadają najważniejsze decyzje legislacyjne i gospodarcze dla przemysłu kosmetycznego oraz detergentowego. Członkostwo w Stowarzyszeniu gwarantuje dostęp do aktualnej wiedzy eksperckiej, pomoc w sytuacjach kryzysowych, wsparcie w obliczu nieuzasadnionych ograniczeń, a także atrakcyjne warunki udziału w branżowych konferencjach i szkoleniach. Dyrektorem Generalnym Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest dr Anna Oborska. |
Polska to szósty rynek kosmetyków w Europie. Wyprzedają nas tylko kraje o dobrze rozwiniętej gospodarce w ogóle jak: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy. Według danych GUS polski rynek kosmetyków wart był w 2012 roku 3,4 mld euro, a już w 2013 r. rynek kosmetyczny zanotował wzrost o 2 proc osiągając wartość ok. 20 mld. Prognozuje się, że do końca 2016 wartość ta będzie znacznie wyższa i przy wzroście 15 proc. rynek kosmetyczny osiągnie 23 mld. zł. Ponadto wzrasta sprzedaż polskich kosmetyków za granicą i to nie tylko w Unii Europejskiej, ale znacznie dalej do krajów arabskich, USA czy też Azji. Największymi odbiorcami wyprodukowanych w Polsce kosmetyków są Rosja (15,3 proc.), Wielka Brytania (12,1 proc.) i Niemcy (11,9 proc.);
- branża kosmetyczna jest jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki, a dodatkowo cechuje się swoistą unikatowością z uwagi na fakt, że rynek kosmetyczny w Polsce jest dość rozdrobniony. Obok głównych graczy tj. korporacji międzynarodowych, przedsiębiorstw średniej wielkości znakomicie radzą sobie niewielkie krajowe firmy zaspokajające lokalne potrzeby przy jednoczesnych wypełnieniu niszy rynkowej;
- sektor kosmetyczny coraz częściej wykazuje zainteresowanie w rozwój inwestycji B+R, które skierowane są na badania preferencji konsumenckich, poprawy jakości sprzedawanych produktów;
- wzrastają oczekiwania konsumentów względem dostępnych kosmetyków. Konsumenci coraz bardziej zainteresowani są „zieloną chemią”, ekologicznymi i naturalnymi kosmetykami pozbawionymi parabenów. Znaczną rolę odgrywają również opakowania, które oprócz estetycznego wyglądu powinny nadawać się do recyklingu i być przyjazne dla środowiska;
- przemysł kosmetyczny staje się przy tym bardzo nowoczesny i wystandaryzowany. Wzrastają wymagania prawne dotyczące zarówno kosmetyków (produktów gotowych) jak też składników kosmetyków (substancji chemicznych i mieszanin). Produkty kosmetyczne, a dalej jego poszczególne elementy podlegają wachlarzowi przepisów poza sektorowych i horyzontalnych.
Cel kształcenia
Podstawowym celem kształcenia na kierunku chemia kosmetyczna jest wykształcenie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy dzięki szerokiej wiedzy chemicznej, technologicznej oraz podstawowej wiedzy farmaceutycznej będą konkurencyjną, a co ważne specjalistyczną i poszukiwaną kadrą inżynierską na europejskim rynku pracy.
Program kształcenia kładzie nacisk na uzyskanie przez absolwenta wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie procesu wytwarzania produktów kosmetycznych oraz ich oddziaływania na człowieka i środowiska. Proces kształcenia na tym kierunku zapewnia absolwentowi zdobycie wiedzy o składzie, zastosowaniach, produkcji, badaniach i ocenie jakości specyficznej grupy produktów, do której należą kosmetyki. Studenci mają możliwość poznania wszystkich aspektów współczesnych technologii i produkcji wyrobów kosmetycznych. Do ich kompetencji należeć będzie efektywne zarządzanie poszczególnymi etapami procesu produkcji.
Posiadanie niniejszych kwalifikacji pozwala absolwentowi uczestniczyć w projektowaniu tych procesów, których podstawę stanowi ugruntowana wiedza z nauk ścisłych w tym: prawa chemicznego, nazewnictwa chemicznego, związków chemicznych, mechanizmów reakcji związków organicznych i grup funkcyjnych, a dalej technologii i inżynierii chemicznej, modelowania i projektowania procesów technologicznych oraz materiałoznawstwa chemicznego.
Ugruntowana podczas procesu kształcenia wiedza, w tym znajomość regulacji prawnych, dotycząca norm i wymagań funkcjonowania laboratoriów chemicznych oraz pojęć z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a dalej rozumienie istoty eksperymentu w procesach chemicznych i wykształcenie umiejętności samodzielnego przygotowania produktu kosmetycznego pozwala na swobodne poruszanie się w najnowszych trendach rynku kosmetycznego przy jednoczesnym rozumieniu zjawisk ekonomicznych, wzajemnych powiazań między nimi i zależności. Zapoznanie studenta z wieloma zależnościami funkcjonującymi w obszarze przemysłu kosmetycznego pozwala mu dokonać poprawnej oceny ekonomicznych podejmowanych działań przy produkcji, a dalej wprowadzaniu gotowych produktów kosmetycznych na rynek.
Podczas procesu kształcenia na kierunku chemia kosmetyczna zwraca się uwagę na aspekty działań inżynierskich w taki sposób, by absolwent mógł wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i praktycznego analizowania jednostkowych procesów chemicznych.
Interdyscyplinarne założenia programowe umożliwiają ponadto studentowi nabycie już w trakcie studiów umiejętności przygotowania dobrze udokumentowanych opracowań, procedur oraz pełnego dossier produktu kosmetycznego oraz udział w pracach laboratoryjnych B+R, czy też aktywne wsparcie zespołu projektowego.
Dzięki podejmowanej problematyce z zakresu różnych dyscyplin naukowych student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla przemysłu kosmetycznego.
Celem studiów jest także nabycie przez studenta umiejętności posługiwania się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym językiem obcym potrzebnym do wykonywania zawodu.
Zajęcia z pracodawcami
https://wsiiz.pl/dokumenty/o_uczelni/kadra_dydaktyczna/kosm/2.jpg" alt="BELNEA" width="171" height="242" style="margin: 0px auto; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; display: block;"> |
mgr inż. Sebastian Tatarek - Konsultant branży beauty & health, wykładowca, właściciel firmy COSMED Consulting. Wykształcenie wyższe zdobył jako absolwent Wydziału Żywienia Człowieka i Nauk Konsumenckich Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W ramach Agencji Rozwoju Gospodarczego - Centrum Kształcenia Kadr Menedżerskich w 2004 roku ukończył także Podyplomowe Studium Marketingowego Zarządzania Przedsiębiorstwem. W 2007 roku podyplomowe studia Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz w 2010 r. w Wyższej Szkole Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia, podyplomowe studia w zakresie Stosowania, Wytwarzania i Oceny Wyrobów Kosmetycznych. Od ponad 16 lat związany z branżą kosmetyczno-farmaceutyczną. Kwintesencją długoletniego doświadczenia w tej branży było założenie w 2010 roku własnej firmy konsultingowej pod nazwą COSMED Consulting, która dostarcza wachlarz usług adresowanych do firm działających w szeroko rozumianej branży beauty & health. Klientami oraz partnerami firmy są między innymi przedsiębiorstwa kosmetyczne i farmaceutyczno-medyczne, salony kosmetyczne i Spa, szkoły kosmetyczne, czy sieci aptek i drogerii. W ramach firmy COSMED Consulting realizowane są takie projekty jak m. in. otwieranie salonów kosmetycznych, klinik i Spa; wprowadzanie kosmetyków i parafarmaceutyków na rynek, tworzenie kampanii edukacyjnych i reklamowych dla firm z branży kosmetycznej oraz medycznej; organizacja szkoleń dedykowanych dla właścicieli i specjalistów salonów beauty. |
https://wsiiz.pl/dokumenty/o_uczelni/rada_pracodawcow/wydzial_inzynierii/logo_cosmed.jpg" alt="" style="margin: 0px; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box;"> |
W 2015 roku w ramach firmy COSMED Consulting, Sebastian Tatarek wprowadził na rynek własną profesjonalną markę kosmetyków EsthiCell PROFESSIONAL. Marka ta to dermoestetyczna odpowiedź na współczesne potrzeby pielęgnacyjne w gabinetach dermoestetycznych, salonach kosmetycznych i Spa. Filozofia marki łączy wiele istotnych elementów, wśród których najważniejsze to ograniczenie w formułach produktów do minimum substancji mogących oddziaływać negatywnie, w tym substancji zapachowych. Dzięki szerokiemu profilowi prowadzonej działalności, ma możliwość współpracować z wieloma firmami i ekspertami, uczestniczyć w ciekawych przedsięwzięciach i projektach, które często inicjują i wprowadzają na rynek nowatorskie rozwiązania. Prowadzone moduły: Towaroznawstwo w przemyśle kosmetycznym [semestr VII]. |
https://wsiiz.pl/dokumenty/o_uczelni/rada_pracodawcow/wydzial_nauk_o_zdrowiu/1.jpg" alt="BELNEA" width="300" height="450" style="margin: 0px auto; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; display: block;"> |
Agnieszka Śliwa - Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Rynku Profesjonalnego marki YONELLE. Od prawie 20 lat aktywny Doradca Klienta w kanale kosmetyki profesjonalnej i detalicznej. Doświadczony specjalista branży Beauty. Skuteczny rekruter, który wyszkolił i rozkochał w pracy z klientem kosmetycznym kilkadziesiąt osób, które do dziś zajmują wysokie i szanowane stanowiska. W trakcie kariery zawodowej Agnieszka Śliwa zarządzała sprzedażą ponad dwudziestu marek, a część z nich miała przyjemność wprowadzać na rynek Polski ustalając ich strategię cenową i filozofię. Trener i wykładowca technik sprzedaży i marketingu. Hobbystycznie od 15 lat instruktor Nail Design. Prowadzone moduły: Zarządzanie w przemyśle kosmetycznym |
https://wsiiz.pl/dokumenty/o_uczelni/rada_pracodawcow/wydzial_nauk_o_zdrowiu/goldeco.jpg" alt="" width="276" height="210" style="margin: 0px auto; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; display: block;"> |
GoldEco Agnieszka Stateczna-Mędrek, - nowoczesne laboratorium, którego celem jest opracowanie receptur, formulacji wszelkiego typu produktów kosmetycznych. Tworzymy receptury kosmetyków standardowych, naturalnych i certyfikowanych. Dostosowujemy obecne receptury do obowiązującego prawa. |
https://wsiiz.pl/dokumenty/o_uczelni/rada_pracodawcow/wydzial_nauk_o_zdrowiu/dr_nowaczyk_logo_pl_dr-nowaczyk-logo-pl.jpg" alt="" width="382" height="104" style="margin: 0px auto; padding: 0px; max-width: 100%; height: auto !important; vertical-align: middle; border: none; box-sizing: border-box; display: block;"> |
Laboratorium Badań Kosmetyków dr Nowaczyk – „Prowadzimy badania na potrzeby przemysłu kosmetycznego i detergentowego. Stawiamy na innowacje i nowatorskie metody, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze naszych Klientów, oferując jednocześnie najwyższą jakość opartą na wiedzy i doświadczeniu. Jesteśmy wiarygodnym partnerem producentów i importerów kosmetyków, produktów higieniczno - opatrunkowych, a także wyrobów chemii gospodarczej. Oferujemy szeroki zakres badań oraz usługi doradczo – szkoleniowe. Dlaczego My? Wdrażamy innowacyjne i nowatorskie projekty badawcze Posiadamy szerokie know-how w zakresie badań produktów kosmetycznych, higieniczno – opatrunkowych i detergentów Jesteśmy otwarci na potrzeby naszych klientów Wyróżniamy się indywidualnym podejściem do każdego klienta Badamy produkty największych firm z rynków Unii Europejskiej Współuczestniczymy w opracowaniu aktów prawnych – jesteśmy członkiem Polskiego Komitetu Normalizacyjnego: Prowadzone moduły: Mikrobiologia kosmetyków [semestr III]. |
Organizacja studiów
- Czas trwania: 3,5 roku
- Forma studiów:
- stacjonarna [Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku [08:00-18:30]
- niestacjonarna [Zajęcia odbywają się w piątki [17:00-20:15], soboty i niedziele [08:00-20:15]
- Poziom kształcenia: studia I stopnia
- Tytuł zawodowy absolwenta: inżynier
Forma zajęć, metody dydaktyczne:
- wykład: problemowy, konserwatoryjny, z prezentacją multimedialną;
- ćwiczenia: audytoryjne, warsztatowe, laboratoryjne, specjalistyczne: analiza tekstów z dyskusją, metoda projektów, gry symulacyjne, praca w parach [student vs. student] lub grupach, analiza zdarzeń krytycznych, analiza przypadków, dyskusja, rozwiązywanie zadań;
- lektorat: analiza tekstów z dyskusją, metoda projektów, gry symulacyjne, praca w parach [student vs. student] lub grupach, analiza przypadków, dyskusja;
- seminarium dyplomowe: opracowanie pracy dyplomowej – projekt inżynierski;
- studencka praktyka zawodowa: 6 miesięczna.
Miejsca odbywania zajęć:
- Kampus nr 1 Siedziba główna WSIiZ w Warszawie [ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18]: wykłady, ćwiczenia audytoryjne i ćwiczenia specjalistyczne;
- Kampus nr 2 [Al. Jerozolimskie 195a]: wykłady i ćwiczenia audytoryjne.
- W związku z sytuację epidemiologiczną w kraju, wykłady w semestrze zimowym dla grup studenckich powyżej 60 osób będą, na mocy Zarządzenia Rektora nr 5/2020 z dnia 20 kwietnia 2020 r., organizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Organizacja wykładów w semestrze letnim – uzależniona jest od bieżącej sytuacji epidemiologicznej.
Perspektywy i umiejętności ABSOLWENTA
Absolwent potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętność komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowania i kierowania niewielkimi zespołami. Potrafi samodzielnie podjąć i prowadzić działalność gospodarczą, wykazując się znajomością prawa i umiejętnością jego stosowania w praktyce. W zakresie kontynuacji studiów absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia oraz do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności.
Program kształcenia daję absolwentowi wielokierunkową wiedzę na temat różnych ścieżek rozwoju oraz możliwości uczestnictwa w aktywności naukowej i zawodowej, w tym możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie:
Po zakończeniu studiów absolwent potrafi:
|
Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach:
|
Elementy poszczególnych etapów kształcenia pozwalają na wykształcenie umiejętności i kompetencji inżynierskich.
123
123