Od 28 kwietnia 2023 r. w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie istnieje możliwość przyjęcia na studia w wyniku uznania efektów uczenia się. Związane jest to ze zmniejszeniem wymaganego nakładu czasowego na udział w zajęciach przewidzianych w planie studiów (Regulamin zał.nr.1). Student przyjęty na studia w tym trybie zostaje zwolniony z obowiązku udziału i zaliczenia przedmiotów (modułów) i/lub praktyki zawodowej.
W ramach procedury można zaliczyć do 50% punktów ECTS przypisanych do programu studiów.
Procedura potwierdzenia efektów uczenia się dotyczy kierunków tj.:
- Kosmetologia – studia pierwszego stopnia
- Kosmetologia – studia drugiego stopnia
- Chemia kosmetyczna – studia pierwszego stopnia
Efekty uczenia się mogą zostać potwierdzone:
- w przypadku studiów pierwszego stopnia osobie posiadającej co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego oraz/lub kwalifikację pełną na poziomie V PRK lub kwalifikacje nadaną w ramach zagranicznego systemu szkolnictwa wyższego odpowiadającego poziomowi V europejskich ram kwalifikacji
- w przypadku studiów drugiego stopnia osobie posiadającej kwalifikację pełną na poziomie VI PRK i co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów pierwszego stopnia
- Ponadto w przypadku ubiegania się o przyjęcie na kolejne studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia efekty uczenia się mogą zostać potwierdzone osobie posiadającej kwalifikację pełną na poziomie VII PRK i co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich
W celu przyjęcia na studia w wyniku uznania efektów uczenia się kandydat jest zobowiązany złożyć dwa wnioski :
- wniosek do Rektora o uznanie efektów uczenia się (zał. 1a).
- wniosek o wyznaczenie opiekuna naukowego (zał. 2), którego zadaniem będzie
pomoc kandydatowi w określeniu i dobraniu wszystkich niezbędnych dokumentów do wniosku
(wykaz załączonych dokumentów - zał. 1b)
Lista dokumentów, które kandydat jest zobowiązany dołączyć do wniosku wymienione są w § 13. Regulaminu uznawalności efektów uczenia się ( zał. 1) ( zał. 1)
Wnioski należy złożyć w terminach:
- do 15 sierpnia przy rekrutacji na studia w semestrze zimowym
- do 15 stycznia przy rekrutacji na studia w semestrze letnim
W pierwszej kolejności złożone przez kandydata dokumenty zostaną przekazane do zaopiniowania Komisji Potwierdzającej. Następnie powołana zostaje Komisja Weryfikacyjna, której zadaniem jest sprawdzenie, za pomocą wybranych narzędzi (np. ćwiczenie praktyczne, scenariusz rozmowy, egzamin) faktycznego poziomu nabycia efektów uczenia się przez kandydata.
Kandydat, który przeszedł pozytywną weryfikację efektów uczenia się, zobowiązany jest do doręczenia w ciągu 14 dni od dnia wydania decyzji, kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych obowiązujących dla danego naboru.
Po spełnieniu wymogów rekrutacyjnych, na podstawie decyzji Rektora, kandydat uzyskuje status studenta i jest zobowiązany do podpisania umowy o warunkach odpłatności w terminie wskazanym przez Uczelnię.
Procedura uznawalności efektów uczenia się i każdy wnioskowany w jej ramach moduł podlega opłacie.
Koszty związane z procedurą określa zarządzenie Kanclerza WSIiZ (zał. 9/2023) (zał. 9/2023)
REKRUTACJA W KILKU KROKACH
PREZENTACJA UCZELNI
1. Czy WSIiZ to uczelnia prywatna?
- Tak, WSIiZ jest uczelnią niepubliczną. Uczelnia została założona 17 września 2003 r.
2. Czy studia w WSIiZ są płatne?
- Tak. Wszystkie kierunki, bez względu na tryb i ścieżkę kształcenia są płatne. Wysokość czesnego na poszczególnych kierunkach podana jest na stronie danego kierunku w zakładce „Opłaty”.
3. Co muszę zrobić, aby dostać się na studia?
- Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów rekrutacyjnych w wymaganym terminie oraz wnieść opłatę rekrutacyjną i opłatę za Elektroniczną Legitymację Studencką (w przypadku studiów podyplomowych ELS nie jest wydawana). Pierwszym krokiem jest założenie konta w systemie e-dziekanat, następnie należy uzupełnić wymagane dane online. Do wygenerowanego z systemu e-dziekanat podania rekrutacyjnego (własnoręcznie podpisanego) należy dołączyć pozostałe wymagane dokumenty i dostarczyć do Działu Promocji i Rekrutacji.
4. Czy muszę się rejestrować w systemie e-dziekanat?
- Tak. Założenie konta w e-rekrutacji umożliwia po uzupełnieniu danych wygenerowanie podania rekrutacyjnego. Konto to później służy studentom do pozyskiwania potrzebnych informacji związanych z Uczelnią.
5. Jak dostarczyć dokumenty w czasie pandemii?
- Oryginały można wysłać pocztą lub kurierem na adres Działu Promocji i Rekrutacji WSIiZ ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18 02-366 Warszawa. Można je również dostarczyć za pośrednictwem osób trzecich, bądź osobiście.
6. Do kiedy trwa rekrutacja?
- Na semestr zimowy: rekrutacja trwa od 25 marca do 25 września
- Na semestr letni: rekrutacja trwa od 25 października do 25 lutego
7. Gdzie należy dostarczyć dokumenty rekrutacyjne?
- Dokumenty rekrutacyjne należy dostarczyć do Działu Promocji i Rekrutacji. Dział znajduje się w Kampusie nr 1 (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18), w pokoju 0.1. W przypadku składania dokumentów po godzinach pracy Działu istnieje możliwość pozostawienia ich w skrzynce podawczej znajdującej się w holu głównym Uczelni (na parterze). Należy wtedy pamiętać o czytelnym oznaczeniu dokumentów imieniem, nazwiskiem oraz danymi kontaktowymi (m.in. numerem telefonu). Warto również upewnić się czy złożone w tej formie dokumenty są kompletne (np. poprzez kontakt telefoniczny z pracownikiem Działu).
8. Czy dokumenty może za mnie złożyć inna osoba - np. rodzic, brat lub siostra, inny członek rodziny, kolega itp.?
- Jeśli Kandydat/ka nie może osobiście dostarczyć dokumentów, może je wysłać pocztą, kurierem lub dostarczyć za pomocą osoby trzeciej.
9. Czy ktoś może za mnie odebrać dokumenty?
- Dokumenty w czyimś imieniu można odebrać tylko posiadając przy sobie pełnomocnictwo (wzór pełnomocnictwa dostępny na stronie WSIiZ).
10. Jakie dokumenty mogę przesłać skanem?
- Dokumenty nie mogą zostać przesłane skanem. Prosimy skorzystać z poczty tradycyjnej bądź dostarczyć dokumenty osobiście.
11. Nie mam jeszcze świadectwa dojrzałości – czy mogę się już rekrutować?
- Dokumenty rekrutacyjne możesz złożyć teraz, a świadectwo dostarczysz w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
12. Jakie dokumenty muszę złożyć, jeśli nie mam jeszcze dyplomu?
- Nie mając jedynie dyplomu można złożyć pozostałe brakujące dokumenty rekrutacyjne. Po egzaminie dyplomowym każdy student otrzymuje zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu dyplomowego. To zaświadczenie jest ważne przez 30 dni do czasu otrzymania oryginalnych dokumentów (dyplom, suplement).
13. Jeżeli muszę poprawiać wynik matury we wrześniu to czy nie będzie za późno aby się rekrutować?
- Rekrutacja trwa do 25 września, więc jest wystarczająco dużo czasu, aby dostarczyć kserokopię świadectwa maturalnego.
14. Gdzie znajdę podanie rekrutacyjne?
- Podanie rekrutacyjne będzie dostępne w e-rekrutacji po wypełnieniu sekcji - Moje dane osobowe oraz sekcji – Moje kierunki. Plik należy pobrać klikając na hiperłącze „Formularz rekrutacyjny”.
15. Gdzie znajdę skierowanie na badania lekarskie?
- Skierowania na badania lekarskie znajdują się na stronie Uczelni (wsiiz.pl) przy odpowiednich kierunkach. Skierowanie należy pobrać, wydrukować i udać się z nim do odpowiedniego lekarza.
16. Jaki lekarz może wykonać badania?*
- Badania wykonuje lekarz medycyny pracy. Jeżeli zaświadczenie jest wypisane przez lekarza na druku innym niż wzór znajdujący się na stronie trzeba pamiętać: orzeczenie wydawane jest na konkretny kierunek do konkretnej uczelni. Na orzeczeniu musi znajdować się adnotacja o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na wskazanym kierunku. Warto też sprawdzić, czy lekarz wydał orzeczenie na aktualnym druku (podstawa prawna).
* W związku z obecną sytuacją epidemii i ograniczeniami w przemieszczaniu się, w przypadku rekrutacji możliwe jest dostarczenie TYMCZASOWEGO zaświadczenia lekarskiego, stwierdzającego brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia na obranym kierunku w WSIiZ. TYMCZASOWE zaświadczenie może zostać wydane przez dowolnego lekarza.
Właściwe zaświadczenie lekarskie, wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku należy dostarczyć w ciągu 30 dni od odwołania epidemii.
17. Czy zaświadczenie lekarskie na studia mogę dostarczyć po rekrutacji?
- Nie. Jest to jeden z dokumentów na podstawie którego Uczelnia podejmuje decyzję o przyjęciu Kandydata na studia. Tylko Kandydaci z orzeczeniem lekarskim o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na danym Kierunku mogą zostać przyjęci na studia.
18. Czy na studiach I stopnia z Kosmetologii są do wyboru specjalności / ścieżki kształcenia?
- Ścieżki kształcenia można wybierać dopiero na studiach II stopnia.
19. Czy mogę zarejestrować się na dwa kierunki studiów?
- Prosimy o wskazanie wyłącznie preferowanego kierunku. W sytuacji braku wystarczającej liczby miejsc Kandydatowi/Kandydatce zostanie zaproponowany inny kierunek studiów.
20. Czy muszę dołączyć płytę CD ze zdjęciem?
- Nie, płyta nie jest wymaganym dokumentem rekrutacyjnym. Zdjęcie należy wgrać do systemu zakładając profil na e-dziekanacie.
21. Czy muszę przykleić zdjęcie na podanie rekrutacyjne?
- Nie, wystarczy wgrać zdjęcie do systemu zakładając profil na e-dziekanacie. Zdjęcie wydrukuje się wraz z podaniem.
22. Do kiedy muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu?
- Zdjęcie należy wgrać podczas uzupełniania informacji w formularzu rekrutacyjnym online.
23. Czy zdjęcie musi zostać wykonane przez zawodowego fotografa?
- Zalecamy skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa.
24. Kto jest zwolniony z opłaty rekrutacyjnej i opłaty za ELS?
- Z opłat zwolnieni są absolwenci WSIiZ, studenci aplikujący na drugi kierunek oraz osoby, które powołają się na obowiązującą promocję (aktualnych promocji należy szukać na stronie www Uczelni).
25. Na jakie konto mam wpłacić opłatę rekrutacyjną i za ELS?
- Opłat dokonujemy na konto: ALIOR BANK 05 2490 0005 0000 4530 6050 7331.
26. Czy elektroniczną legitymację studencką muszę odebrać osobiście?
- Tak. Jest to dokument, który można odebrać tylko i wyłącznie osobiście. ELS nie jest wydawana osobom trzecim nawet jeśli posiadają pełnomocnictwo. Legitymacja nie może również być wysłana pocztą lub kurierem.
27. Jakie przedmioty muszę zdać na maturze, aby dostać się na wybrany kierunek?
- W WSIiZ kształcimy praktycznie. Dlatego ciężko jest decydować o przyjęciu na studia na podstawie udzielonych odpowiedzi na testach pisemnych, jakim jest matura. Decydując się na studia w WSIiZ trzeba posiadać zdolność logicznego i kreatywnego myślenia, a ponadto posiadać właściwe dla kierunku umiejętności manualne. W związku z powyższym nie zostały określone żadne konkretne przedmioty, które należy zdawać w czasie egzaminu maturalnego. Tak samo przedstawia się sytuacja w zakresie poziomu egzaminu [podstawowego, czy też rozszerzonego].
28. Czy aby dostać się na studia magisterskie z kosmetologii musze mieć ukończone studia licencjackie z konkretnych kierunków?
- Studia kierowane są do absolwentów kierunków z dyscypliny nauk medycznych i nauk o zdrowiu. W przypadku absolwentów kierunków innych niż Kosmetologia istnieje konieczność przystąpienia do realizacji kursu wyrównawczego, którego zakres jest opracowywany na podstawie złożonego suplementu do dyplomu.
29. Mam maturę zagraniczną. Co muszę do niej dołączyć?
- Do matury zagranicznej musi zostać dołączone tłumaczenie dokumentu na język polski przez tłumacza przysięgłego.
30. Czy mogę brać udział w rekrutacji przed obroną pracy dyplomowej?
- Studenci WSIiZ, którzy oczekują na obronę pracy dyplomowej mogą składać pozostałe dokumenty rekrutacyjne. Po egzaminie dyplomowym wszyscy studenci z pozytywnym wynikiem otrzymają zaświadczenie o pozytywnym wyniku obrony (takie zaświadczenie ważne jest przez 30 dni do momentu wydania oryginalnego dyplomu oraz suplementu).
31. Co to jest kurs wyrównawczy i czy jest płatny i kiedy muszę za niego zapłacić?
- Kurs wyrównawczy jest realizowany przez studenta w sytuacji, kiedy podejmuje studia magisterskie na kierunku Kosmetologia mając ukończone studia I stopnia z dyscypliny nauk medycznych i nauk o zdrowiu – inne niż Kosmetologia. Kurs wyznaczany jest na podstawie dokumentu potwierdzającego dotychczasowy przebieg studiów i uzyskane efekty uczenia się (suplement do dyplomu).
Moduły realizowane w ramach kursu wyrównawczego są odpłatne (200 zł za moduł). Opłata winna być wniesiona na 7 dni przed terminem zaliczenia danego modułu.
32. Co to są różnice programowe i czy są płatne i kiedy muszę za nie zapłacić?
- Różnice programowe mogą być wymagane w sytuacji gdy student: wraca na studia po urlopie,
wznawia dany semestr lub przenosi się z innej uczelni. Rektor określa rok i semestr, na którym mogą być wznowione studia oraz zakres, sposób i termin uzupełnienia przez studenta ewentualnych zaległości wynikających z różnych planów i programów studiów. Rektor też określa przedmioty, które uznaje za zaliczone. Moduły realizowane w ramach różnic programowych są odpłatne (200 zł za moduł). Opłata winna być wniesiona na 7 dni przed terminem zaliczenia danego modułu.
33. Czy Uczelnia organizuje kurs jęz. polskiego?
- Uczelnia ma podpisaną umowę z jedną z warszawskich szkół językowych – Bla-Bla School w Warszawie. Kontakt: +48 792 765 778, +48 792 765 443. Kursy zwykle trwają dwa miesiące (zajęcia 2 razy w tygodniu) i realizowane są na poziomie od A1 do C1. Jest też możliwość zrobienia kursu przyspieszonego w miesiąc.
34. Kiedy się dowiem, że się dostałem/łam?
- Na WSIiZ nie ma jednego momentu wpisu Kandydatów na studia. Kwalifikacja Kandydatów na listę studentów trwa na bieżąco, w miarę tworzenia się kolejnych grup dla danego kierunku. Warunkiem wpisania Kandydata na listę studentów jest doręczenie kompletnej dokumentacji i zebranie grupy nie mniejszej niż 25 osób.
35. Jakie dokumenty potwierdzające przyjęcie na studia otrzymuje kandydat?
- Po złożeniu wymaganego kompletu dokumentów Kandydat otrzymuje informację o wystawionej przez Uczelnię umowie o warunkach odpłatności za studia oraz zaświadczeniu o wpisie na listę studentów.
36. W którym momencie mam się logować w systemie jako student?
- Można się logować do systemu jako student już po otrzymaniu informacji o wystawionej umowie o warunkach odpłatności za studia (po wcześniejszym złożeniu kompletu dokumentów).
37. Nie pamiętam hasła / nie pamiętam loginu / nie mogę się zalogować, co mam zrobić?
- W takiej sytuacji kandydatów prosimy o kontakt z Działem Promocji i Rekrutacji WSIiZ.
38. Czy możliwe jest opłacanie czesnego w ratach?
- Tak, jak najbardziej. Ilość rat określamy uzupełniając podanie rekrutacyjne online.
39. Kiedy należy dokonać wpłaty pierwszej raty?
- Pierwszą ratę czesnego należy uiścić w ciągu 7 dni od momentu podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia. O fakcie wystawienia umowy kandydat jest informowany mailowo.
40. Na jakie konto mam wpłacać czesne?
- Indywidualny numer konta do wpłat czesnego będzie wygenerowany na koncie studenta po podpisaniu umowy o warunkach odpłatności za studia.
41. Gdzie mam szukać terminów zjazdów na studiach niestacjonarnych?
Harmonogram zjazdów dostępny jest na stronie WSIiZ, w zakładce STUDENT/Rozkład zjazdów.
42. Gdzie mam szukać planu zajęć?
- Plany zajęć dostępne są po zalogowaniu do profilu studenta w e-dziekanacie.
43. Kiedy zostaną zamieszczone plany zajęć?
- Plany zajęć udostępniane są studentom co najmniej na 10 dni przed pierwszym zjazdem na platformie e-dziekanat.
44. Kiedy rozpoczynają się zajęcia?
- W semestrze zimowym zajęcia ruszają w październiku natomiast w semestrze letnim zajęcia ruszają w marcu.
45. Czy zajęcia na studiach niestacjonarnych są także w piątki?
- Zajęcia odbywają się również w piątki [w godz. 17:00-20:15].
46. W jakich godzinach odbywają się zajęcia?
Zajęcia odbywają się w godzinach:
- stacjonarne [zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku [08:00-18:30]
- niestacjonarne [zajęcia odbywają się w piątki [17:00-20:15], soboty i niedziele [08:00-20:15] – ćwiczenia audytoryjne i wykłady; Zajęcia specjalistyczne odbywają się w piątki, soboty i niedziele [08:00-20:15]
47. Czy możliwe jest przeniesienie się ze studiów niestacjonarnych na stacjonarne lub zmiana kierunku w trakcie rekrutacji?
- PRZED WYDANIEM UMOWY i ZAŚWIADCZENIA: Może nastąpić na podstawie wiadomości mailowej skierowanej do Działu Promocji i Rekrutacji.
- PO WYDANIU UMOWY i ZAŚWIADCZNIA: Może nastąpić na podstawie złożonego Wniosku do Rektora.
48. Chciałbym się przenieść z innej uczelni i kontynuować studia w WSIiZ. Jakie warunki muszę spełnić?
Warunkiem rozpoczęcia studiów w WSIiZ na semestrze wyższym niż pierwszy jest założenie konta w systemie e-dziekanat, uzupełnienie wszystkich danych z zaznaczeniem kierunku studiów, wydrukowanie podania rekrutacyjnego wygenerowanego przez system, skompletowanie dokumentów rekrutacyjnych obowiązujących podczas rekrutacji na semestr pierwszy oraz:
- w przypadku osób, które studiowały i przerwały naukę w innych uczelniach (zostały skreślone z listy studentów poprzedniej uczelni): Wniosek do Rektora o przyjęcie na wyższy semestr, Karta przebiegu studiów,
- w przypadku studentów przenoszących się z innych uczelni, którzy posiadają prawa studenckie (nie zostali skreśleni z listy studentów danej uczelni): Wniosek o przyjęcie w trybie przeniesienia, z adnotacją obecnego Rektora, Kartę przebiegu studiów. Po pozytywnej decyzji Rektora zostaną wyznaczone Kandydatowi różnice programowe.
49. Czy jeśli wcześniej składałem/ składałam dokumenty to czy muszę robić to ponownie?
- Należy złożyć dokumenty ponownie (wraz z nowym zaświadczeniem lekarskim).
50. Chcę zrezygnować ze studiów w WSIIZ. Co mam zrobić?
- Jeżeli rezygnacja następuje przed wystawieniem umowy o warunkach odpłatności za studia bądź nie została jeszcze podpisana – wystarczy informacja mailowa przesłana na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Jeżeli rezygnacja następuje po podpisaniu umowy o warunkach odpłatności za studia należy złożyć Wniosek do Rektora o skreślenie z listy studentów.
51. Chcę zrezygnować ze studiów w WSIZ. Czy złożone dokumenty zostaną mi odesłane?
- Dokumenty, które są składane w procesie rekrutacji są w większości kserokopiami a zaświadczenie lekarskie wystawiane jest na konkretny kierunek w WSIiZ. Uczelnia nie odsyła złożonych dokumentów – trzeba je odebrać osobiście bądź za pośrednictwem osoby trzeciej (po wcześniejszym okazaniu upoważnienia).
52. Czy mogę wznowić studia, jeśli byłem/byłam już studentem/studentką WSIiZ, ale zostałem/am skreślony/a z listy studentów?
- Można wznowić studia po przerwie trwającej nie dłużej niż trzy lata, pod warunkiem zaliczenia pierwszego semestru; najpierw należy zwrócić się do Biura Spraw Studenckich z wnioskiem do Rektora o przywrócenie w prawach studenta
53. Gdzie mogę się dowiedzieć czegoś więcej o rekrutacji?
- Pracownicy Działu Promocji i Rekrutacji odpowiedzą na Wasze pytania osobiście w pokoju 0.1 na parterze Kampusu 1 przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18 w Warszawie, pod numerem telefonu (22) 646 20 60 oraz mailowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CHEMIA KOSMETYCZNA
(Studia inżynierskie)